{"id":164,"date":"2021-03-29T17:52:37","date_gmt":"2021-03-29T16:52:37","guid":{"rendered":"https:\/\/basisaanbod.bsbodebrug.be\/?page_id=164"},"modified":"2021-03-30T22:51:44","modified_gmt":"2021-03-30T21:51:44","slug":"visie-evalueren","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/basisaanbod.bsbodebrug.be\/visie\/visie-evalueren\/","title":{"rendered":"Visie evalueren"},"content":{"rendered":"

Binnen onze school is evalueren een belangrijk onderdeel van kwaliteitsvol onderwijs.<\/p>\n

Onze visie op evalueren vloeit voort uit onze globale onderwijsvisie en onze visie op Leren Leren.<\/p>\n

We besteden heel\u00a0veel aandacht aan evalueren vanuit een breed perspectief, om het beeld van de leerling zo volledig mogelijk te maken en zo goed mogelijk te voldoen aan de onderwijsbehoeften van de leerling.<\/strong><\/p>\n

We vinden het\u00a0 belangrijk om de ontwikkeling van leerlingen te bekijken vanuit diverse invalshoeken.<\/p>\n

Een kwaliteitsvolle evaluatie maakt gebruik van verschillende evaluatievormen, betrekt verschillende actoren en gebeurt op verschillende tijdstippen en in verschillende contexten. Evalueren vanuit een breed perspectief betekent de mogelijkheid tot gedifferentieerd evalueren.<\/p>\n

De evaluatie gaat het realiseren van vooropgestelde doelen na, doelen geformuleerd door onderwijsgevenden, leerlingen of het multidisciplinair team.<\/p>\n

We gebruiken zowel product \u2013 als procesevaluatie .<\/p>\n

Binnen productevaluatie gaan we na of de leerplandoelen worden\u00a0 bereikt. Dit gebeurt door evaluaties die :<\/p>\n